کد مطلب:216908 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:336

ماجرای تولد
ابوبصیر درباره چگونگی تولد موسی بن جعفر (ع) می گوید: من همراه امام صادق (ع) بودم هنگام بازگشت از حج و در بین مكه و مدینه مشغول صرف صبحانه بودیم، پیكی از سوی همسر بزرگوار ایشان آمده و پیغامی را به حضرت داد، در آن هنگام امام بی درنگ برخاست و فرمود: «خداوند به من فرزندی عنایت كرد كه در میان مخلوقات پروردگار یكی از بهترین و یكی از آبرومندترین خلق خداست. این فرزند بعد از من امامی برای خلق است.»

ابوبصیر به نقل از امام صادق (ع) می گوید: هنگامی كه آن كودك متولد شد، دستهایش را بر زمین نهاد و سر به سوی آسمان بلند كرده و در پیشگاه خدای متعال آغاز به ستایش كرد كه این كار نشانه رسول خدا (ص) و اوصیای بعد از ایشان است.

امام كاظم (ع) در معرفی خود فرموده است: «اگر از من می پرسید من فرزند محمد مصطفی (ص) حبیب خدایم. از نسل اسماعیل ذبیح الله و فرزند ابراهیم خلیل. اگر از شهر من می پرسی، من اصالتاً از شهر و دیاری هستم كه واجب است مسلمانان در طول عمر یك بار برای انجام وظیفه (انجام فریضه حج) بدانجا آیند. اگر از مفاخر من می پرسی، از خاندانی هستم كه بینیِ گردن كشان و ستمگران را به خاك مالیده، باعث شدند مردم راه هدایت را بشناسند و به سوی توحید روی آرند. اگر شهرت مرا خواهی، من از آل محمدم كه خدای دستور داده است كه در نماز بر ما درود فرستند».